"Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah."

meh join ucu nk?

Thursday, 11 August 2011

Spontaneous Thursday ><><>< siri 2


بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ


──────▄▌█▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▌
        
───▄▄██▌║▌║█║▌ toink...toink..toink... █║▌║▌│             
▄▄▄▌▐██▌█ ====== > ado apo ngan BN ni? < =====
███████▌█▄▄▄▄ ▒▒▒▒▒▒▒▒▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▌
▀▀▀▀▀▀▀❍❍▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀❍❍


Ucu   : Barang Naek…

Ustaz    : Bile Naek?

Ucu   : Baru Naek..

Ustaz    : Brape naek?

Ucu   : Banyak Naek…


=============== > < ================


ƸӜƷ PESANAN UCU ƸӜƷ

ܓ entry ni X DE kene mengene langsung ngn mana2 PARTI POLITIK..
ܓ ia hanyelah 1 GURAUAN di antara anak murid dan ustaz nya sewaktu berjmpe ustaz tok menanyekan hal tentang mata pelajaran SIASAH SYAREIAH ^________^
ܓ kawan-kawan jgn salah anggap taw ()

--ألله
---/\
--/()\
(*(;)*)
-\|[]|/
-||||||
-||Ω||----------ألله
-||||||----------./\
-||[]||----------/Ω\
-||||||------((*(/|\)*))
-||()||---(*(*(*(|)*)*)*)
-||||||---||-[]-[]--[]-[]-||
-||[]||---||-[]-[]--[]-[]-||
-||||||---||-[]-[]--[]-[]-||--​------ألله
-||()||---||-[]-[]--[]-[]-||--​-------/\
-||[]||
SELAMAT MNYMBUT---(*(|)*)
-||||||
BLAN SUCI  RAMADHAN||[]||                                               






28 comments:

Mohd Firdaus said...

hahaha..mau pertukaran la tu kan..jom le ubah angin..hehe

ucu keyna said...

cikgu >> jom3 :)

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?56d312266b192d8b467eadbd0fc6f1dc

Aida Omar said...

haha..aiyokk berunsurkan politik nie. hehe...

ucu keyna said...

kak aida >> x la..jgn di salah tafsirkan...keh3 ^_^

el said...

ni time raya ape yg turun?
hahahah mayb duit raya turun dah semuanya naik..skit lah dpt :)

ucu keyna said...

kak el >> btol3..sdeh la klu dpt cket je ^_^

♥Aien Najwa♥ said...

hehe..unsur BN ader 2..marah najib ! haha..kalo duet raye makin naik jumlah best gk..hehe..=D

nurani said...

nak rye,brg naik je...

cunndaa said...

heheheee....

salam ramadhan jugak ucu.

ucu keyna said...

najwa >> keh3 :P

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?56d312266b192d8b467eadbd0fc6f1dc

ucu keyna said...

nurani >> btol3 :)

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?56d312266b192d8b467eadbd0fc6f1dc

ucu keyna said...

kak haida >> ramadhan kareem ^_^

asiah_Li said...

hehehe..selamat berpuasa juga..

ucu keyna said...

asiah_li >> ramadhan kareem :)

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?56d312266b192d8b467eadbd0fc6f1dc

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

ada godio dgn PAS ...:)

serupo jah ...

stellaizz said...

mmg selalu mmc tu..time nak raya semua naik..semua x cukup...minyak x cukup lah.tepung x cukup lahh hehehe apa pon salam ramahdan...selamat berpuasa.......

Cik Ice said...

~Menarik!!~

ucu keyna said...

hatiku baik >> ape plak politik ni..hehe c[=

ucu keyna said...

stellaizz >> ok ^_^

ucu keyna said...

cik ice >> masyeh :)

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?56d312266b192d8b467eadbd0fc6f1dc

Ihsan Arifin said...

baik punya :)

jaya jr said...

haha..nice laa..xpe..mmg realitinye camtu

ucu keyna said...

Ihsan Arifin >> hehe :)

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?56d312266b192d8b467eadbd0fc6f1dc

ucu keyna said...

jaya jr >> ^__________^

Mohamadazhan.com said...

haha.memang manyak naik ma...naik pening dah rakyat ni...hee

jemput ke COntest Aku Berpuisi =)

ucu keyna said...

Mohamadazhan.com >> hehe..ok..inshaAllah ucu join ^^,

HAZWAN17 said...

nak dekat raya nanti lagi seronok barang naek haihhh

ucu keyna said...

hazwan17 >> tau xpe ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kisah ibnu umar dan pengembala kambing

Ini post melekat..xleh nk cabot2 dah…

Nk post terbaru..meh scroll ke atas..

Moge ade manfaat ^_^

Pada suatu hari yang sangat panas, Ibnu Umar keluar bersama dengan seorang kawannya. Di dalam perjalanan, mereka bertemu dengan seorang pengembala kambing di padang pasir. Pengembala tersebut sedang berpuasa. Ibnu Umar terkejut dengan kewarakan pengembala tersebut, sanggup berpuasa di kala cuaca panas sebegitu.

Ibnu Umar ingin menguji kewarakan pengembala tersebut.

Ibnu Umar: Apa pandanganmu jika aku membeli seekor kambing gembalaanmu, dan aku memberinya kepadamu untuk dimakan dagingnya?
Pengembala: Kambing-kambing ini bukan kepunyaanku, aku hanya mengembalanya sahaja. Ini adalah kepunyaan tuanku.
Ibnu Umar: Katakan sahaja kepada tuanmu bahawa kambing itu telah dimakan serigala.

Pengembala tersebut menunjukkan jarinya ke langit lalu bertanya: “ Maka di manakah Allah?”

Ibnu Umar merasa kagum dengan pengembala tersebut, lalu meminta pengembala tadi membawanya berjumpa dengan tuannya. Ibnu Umar membebaskan pengembala tadi dari tuannya, membeli kambing-kambing tersebut dan menghadiahkan kambing-kambing tersebut kepada pengembala tadi.

Kisah ini ditulis oleh Ibnu Jauzi dalam kitabnya 'Safwatus Sofwah'(صفوة الصفوة)(2/188)
Sumber: http://www.saaid.net/tarbiah/116.htm

Moral:

  1. Allah sentiasa ada bersama kita dan memerhatikan setiap amal perbuatan kita walau di mana kita berada dan dalam apa jua keadaan sekalipun.
  2. Berkata benar adalah sangat penting kerana ia merupakan sifat mukmin sejati.
  3. Iman yang tinggi akan membantu kita dalam menghadapi godaan-godaan dunia.(harta benda, hawa nafsu, dan lain-lain)