"Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah."

meh join ucu nk?

Wednesday, 10 August 2011

wordless wednesday ==> episod empat



بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ












*******
*******
*******
*******
*******
*******
*******
*******
*******
*******
*********
********
*******
******
*****
****
***
**
*

(◕‿◕) ❤❤¸.•*"*•.¸ (◕‿◕) (◕‿◕) ❤❤¸.•*"*•.¸ (◕‿◕) 
Jangan sesekali tinggal sembahyang walaupun siapa anda dan di mana jua anda berada.
INGAT!! Allah nmpak ape yg kite lakukan
ramadhan kareem ^________^
(◕‿◕) ❤❤¸.•*"*•.¸ (◕‿◕) (◕‿◕) ❤❤¸.•*"*•.¸ (◕‿◕)

18 comments:

hyz said...

alamak.. comeynyer doodle kamo..

ucu keyna said...

hyz >> mmg ske wat doodle ek?

Afuan Shah said...

alolohhh...somelnya kartun semayang tu...hihi


http://loadingmode.blogspot.com/2011/08/siapa-mampu-nikah-awal.html

abah khalisha said...

hehehe..menarik..alhamdulillah dah 10 ramadhan dah

Fathiah Hamim said...

insyaAllah. Islam agama yang mudah kan, mesti ada cara kita nak solat tak kira kat mana pun.

ucu keyna said...

afuan shah >> comel kan..cm tuan blog ni..haha c[=

ucu keyna said...

abah khalisha >> skjap je kan..agak2 dpt x jmpe lg ngn ramadhn taun dpan T__T

CIk QiQi ChoC said...

qiqi pon nk mpbaiki yg mne tkurang..rsenye byk lg yg tkurg ni..kompom

= d = said...

betul tu..
solat tu wajib..
:)

nurani said...

mak sye sllu pesan jgn tgl n lambat kan solat..huhuhu

ucu keyna said...

Fathiah Hamim >> btol3 ^_^

ucu keyna said...

CIk QiQi ChoC >> sile2..moge dipermudahkan sgale urusan ^_^

ucu keyna said...

= d = >> btol3 ^_^

ucu keyna said...

nurani >> mmg 2..2 spatotnye..kne solat d awal waktu :)

shida'R said...

akak ckup sehari 5waktu cuma kdg2 kak lewat solat huhu~

ucu keyna said...

kak shida >> if ade pkare yg x dpt dielakkn x pe kak :)

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?56d312266b192d8b467eadbd0fc6f1dc

Abang Kacak said...

cute r doodle...

btw..

solat jgn x solat..:)

ucu keyna said...

abg kacak >> yok solat :)

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?56d312266b192d8b467eadbd0fc6f1dc

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kisah ibnu umar dan pengembala kambing

Ini post melekat..xleh nk cabot2 dah…

Nk post terbaru..meh scroll ke atas..

Moge ade manfaat ^_^

Pada suatu hari yang sangat panas, Ibnu Umar keluar bersama dengan seorang kawannya. Di dalam perjalanan, mereka bertemu dengan seorang pengembala kambing di padang pasir. Pengembala tersebut sedang berpuasa. Ibnu Umar terkejut dengan kewarakan pengembala tersebut, sanggup berpuasa di kala cuaca panas sebegitu.

Ibnu Umar ingin menguji kewarakan pengembala tersebut.

Ibnu Umar: Apa pandanganmu jika aku membeli seekor kambing gembalaanmu, dan aku memberinya kepadamu untuk dimakan dagingnya?
Pengembala: Kambing-kambing ini bukan kepunyaanku, aku hanya mengembalanya sahaja. Ini adalah kepunyaan tuanku.
Ibnu Umar: Katakan sahaja kepada tuanmu bahawa kambing itu telah dimakan serigala.

Pengembala tersebut menunjukkan jarinya ke langit lalu bertanya: “ Maka di manakah Allah?”

Ibnu Umar merasa kagum dengan pengembala tersebut, lalu meminta pengembala tadi membawanya berjumpa dengan tuannya. Ibnu Umar membebaskan pengembala tadi dari tuannya, membeli kambing-kambing tersebut dan menghadiahkan kambing-kambing tersebut kepada pengembala tadi.

Kisah ini ditulis oleh Ibnu Jauzi dalam kitabnya 'Safwatus Sofwah'(صفوة الصفوة)(2/188)
Sumber: http://www.saaid.net/tarbiah/116.htm

Moral:

  1. Allah sentiasa ada bersama kita dan memerhatikan setiap amal perbuatan kita walau di mana kita berada dan dalam apa jua keadaan sekalipun.
  2. Berkata benar adalah sangat penting kerana ia merupakan sifat mukmin sejati.
  3. Iman yang tinggi akan membantu kita dalam menghadapi godaan-godaan dunia.(harta benda, hawa nafsu, dan lain-lain)