"Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah."

meh join ucu nk?

Monday, 15 August 2011

ucu keyna budak baru belajar✿


بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ

Ape yg bru blaja nye 2?
Nk kate newbie dlm blog.. x mungkin..
Keh3..
Ucu ni ha..
Dok blaja2 mengedit gmba...
Saje je isi mase lapang kan..
dah la...
Mls nk type bebanyak..
Moh le kite nengok hasilnye k..













de bnyok lagi ucu edit..tp xpe la..ni je yg ucu dpt tnjuk  
peace (ε)
Guna PC anda sebagai alat DAKWAH
▐▓█▀▀▀▀▀▀▀▀▀█▓▌░▄▄▄▄▄░
▐▓█░░▀░░▀▄░░█▓▌░█▄▄▄█░
▐▓█░░▄░░▄▀░░█▓▌░█▄▄▄█░
▐▓█▄▄▄▄▄▄▄▄▄█▓▌░█████░
░░░░▄▄███▄▄░░░░░█████░


20 comments:

jaya jr said...

ni awal2..nanti bile da minat betol lagi laa expert.hihi

cik aisha said...

seronok edit2 pic ni...banyak yg blh dbuat n dtmbah..:)

ucu keyna said...

jaya jr >> mudah-mudahan ^_^

ucu keyna said...

cik aisha >> btol3 ^^,

PaK PiS said...

wah..da pndai da.. ^_^

ucu keyna said...

pak pis >> hehe..cket2 je baru..lom expert ^^,

shahniz said...

baru blajar ker nie..tgok mcm dh power jer..

Cikgu Idris said...

waa...boleh jadi tokey wallpaper ni..

Hami Asraff said...

Edit pakai photoscape? :D

ucu keyna said...

shahniz >> baru la..x kmas pon lg kan 2 ^^,

ucu keyna said...

cikgu idris >> hehe..inshaAllah bole kot..minat..hehe c[=

ucu keyna said...

hami ashraff >> yup ^_^ dan d photoshop cket ^^,

Mior Syabab said...

boleh hantar ke iluvislam ^^

ucu keyna said...

mior syabab >> ish..ucu lom tahap xpert lg la ^_____^

Bluewendy said...

chantek lah ucu edit gambar..=) nnti leh ajar Cik Bluewendy yek..=)

ucu keyna said...

bluewendy >> ok..bole saje ^_^

Mr AnOnymOUs said...

hehe gambar sye pun ade lam 2:) kak....don worry yer:) i`m here_^)

ucu keyna said...

adek >> ok..no worry anymore ^^,

sha my heart said...

cantik tu sis..

rajin2kanlah edit ye, moga2 bakat dapat diasah lagi =)

ucu keyna said...

sha my heart >> nk carik batu asah ni..nk bg tajam..hehe c[=

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kisah ibnu umar dan pengembala kambing

Ini post melekat..xleh nk cabot2 dah…

Nk post terbaru..meh scroll ke atas..

Moge ade manfaat ^_^

Pada suatu hari yang sangat panas, Ibnu Umar keluar bersama dengan seorang kawannya. Di dalam perjalanan, mereka bertemu dengan seorang pengembala kambing di padang pasir. Pengembala tersebut sedang berpuasa. Ibnu Umar terkejut dengan kewarakan pengembala tersebut, sanggup berpuasa di kala cuaca panas sebegitu.

Ibnu Umar ingin menguji kewarakan pengembala tersebut.

Ibnu Umar: Apa pandanganmu jika aku membeli seekor kambing gembalaanmu, dan aku memberinya kepadamu untuk dimakan dagingnya?
Pengembala: Kambing-kambing ini bukan kepunyaanku, aku hanya mengembalanya sahaja. Ini adalah kepunyaan tuanku.
Ibnu Umar: Katakan sahaja kepada tuanmu bahawa kambing itu telah dimakan serigala.

Pengembala tersebut menunjukkan jarinya ke langit lalu bertanya: “ Maka di manakah Allah?”

Ibnu Umar merasa kagum dengan pengembala tersebut, lalu meminta pengembala tadi membawanya berjumpa dengan tuannya. Ibnu Umar membebaskan pengembala tadi dari tuannya, membeli kambing-kambing tersebut dan menghadiahkan kambing-kambing tersebut kepada pengembala tadi.

Kisah ini ditulis oleh Ibnu Jauzi dalam kitabnya 'Safwatus Sofwah'(صفوة الصفوة)(2/188)
Sumber: http://www.saaid.net/tarbiah/116.htm

Moral:

  1. Allah sentiasa ada bersama kita dan memerhatikan setiap amal perbuatan kita walau di mana kita berada dan dalam apa jua keadaan sekalipun.
  2. Berkata benar adalah sangat penting kerana ia merupakan sifat mukmin sejati.
  3. Iman yang tinggi akan membantu kita dalam menghadapi godaan-godaan dunia.(harta benda, hawa nafsu, dan lain-lain)