"Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah."

meh join ucu nk?

Wednesday, 20 July 2011

wordless wednesday ==> episod satu











51 comments:

KeTaM_BaTu said...

comey itu budak.. hehehe

ucu keyna said...

comel cm ucu..hehe ^_^

zOrO said...

kiutnye...ank sape tuh..

Aida Omar said...

alahai awat cumey sgt budak nie..geram je tgk..pp dia

ucu keyna said...

zoro >> ank ucu la ^_^

kak aida >> cm pp ucu kan kak..haha

wan_cikgumuzik said...

wahhhhhhhh..... comel mcm ucu dia jugakk.. lalallallaa

shida'R said...

comel sungguhnye lah hehe..sape nih ucu? hehe^^

sYabiebieY haLym said...

owh choooomelll !!!

ifwat said...

ni anak ucu ke? woww..
comei la.. macam anak patung.. lalala~

ChaCha said...

so cute syg!!!!

ucu keyna said...

cikgu wan >> sudah smestinye..haha

ucu keyna said...

kak shida >> ank buah ucu ^_^

ucu keyna said...

sYabiebieY haLym >> ^_^

puteri kasih said...

cute sangat :)

ucu keyna said...

ifwat >> hehe :)

ucu keyna said...

kak cha >> comel kan :)

ucu keyna said...

kak puteri >> hehe ^_^

cik bulan said...

cumelnyeee.:)

AlongUsop said...

kecik2 dah dididik pakai macam ni..
:)

semoga tumbuh dia sebagai muslimah sejati.. amin.. :)

cunndaa said...

seyesly, comel sgt2...
pic no 4 tu buat cunndaa rasa nk cubit2 pp dia..alahai....

ucu keyna said...

cik bulan >> kan3??hehe ;)

ucu keyna said...

along usop >> mudah2 an..amin inshaAllah ^_^

ucu keyna said...

kak cunda >> sile la cubet..hehe

ika said...

siyes comel!!! :)

ucu keyna said...

ika >> masyeh :)

Shawn Razaleigh said...

bapak ah comel gila?????

ucu keyna said...

shawn razaleigh >> bapak die mmg comel..hehe ^_^

linda a.k.a ibusumaiyah said...

comelnyer srikandi solehah ni...:)

~kiinaa~ said...

comel nye ^^

ucu keyna said...

kak linda >> ^_^

ucu keyna said...

kiinaa >> kan3..hehe ^^

Budak Chomot said...

Comelnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Nak cubit-cubit pipi tembam budak ni :D

ucu keyna said...

budak chomot >> jgn..nnti die nanges..hehe ;)

Cik.Tedy said...

uchhh...so cute!!!!

ucu keyna said...

cik tedy >> ^________^

laskar pelangi said...

sangat sangat comel:)

nak anak camnie ah nanti..kih3

JAMALUDDIN ABU BAKAR said...

cumilnye..:-)

Jamal singgah sini sambil bawa buah tangan untuk korang..:-)

CARA MUDAH DAPATKAN 500 UV SEHARI

Syukri Kamaruddin said...

comey!!! tapi apsal sad ending :(

dill said...

ya rabbi, kiutnye!

dill.

ucu keyna said...

laskar pelangi >> hehe..doa la sntiase ^^,

ucu keyna said...

akhi jamal >> ^__________^

ucu keyna said...

akhi syuk >> sbb rufaidah dah ngntok..sbb 2 ending cm 2 ^^,

ucu keyna said...

kak dill >> kiut cm ucu x?
hehe ^^,

oshin-jamel said...

cumelllnyeeeee.....!!!gerammmmm :)

Nazihah@Jiha said...

Salam alaik Ucu =)

alahai comelnya....^_-

ucu keyna said...

kak oshin-jamel >> jgn geram2..hehe

ucu keyna said...

ukhti nazihah@jiha >> ^_______^

anamizu said...

alololo comeynye die :)

ucu keyna said...

anamizu >> comey kan :)

ezzu said...

comelnye budak tu...hehehehe

ucu keyna said...

ezzu >> comel kan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kisah ibnu umar dan pengembala kambing

Ini post melekat..xleh nk cabot2 dah…

Nk post terbaru..meh scroll ke atas..

Moge ade manfaat ^_^

Pada suatu hari yang sangat panas, Ibnu Umar keluar bersama dengan seorang kawannya. Di dalam perjalanan, mereka bertemu dengan seorang pengembala kambing di padang pasir. Pengembala tersebut sedang berpuasa. Ibnu Umar terkejut dengan kewarakan pengembala tersebut, sanggup berpuasa di kala cuaca panas sebegitu.

Ibnu Umar ingin menguji kewarakan pengembala tersebut.

Ibnu Umar: Apa pandanganmu jika aku membeli seekor kambing gembalaanmu, dan aku memberinya kepadamu untuk dimakan dagingnya?
Pengembala: Kambing-kambing ini bukan kepunyaanku, aku hanya mengembalanya sahaja. Ini adalah kepunyaan tuanku.
Ibnu Umar: Katakan sahaja kepada tuanmu bahawa kambing itu telah dimakan serigala.

Pengembala tersebut menunjukkan jarinya ke langit lalu bertanya: “ Maka di manakah Allah?”

Ibnu Umar merasa kagum dengan pengembala tersebut, lalu meminta pengembala tadi membawanya berjumpa dengan tuannya. Ibnu Umar membebaskan pengembala tadi dari tuannya, membeli kambing-kambing tersebut dan menghadiahkan kambing-kambing tersebut kepada pengembala tadi.

Kisah ini ditulis oleh Ibnu Jauzi dalam kitabnya 'Safwatus Sofwah'(صفوة الصفوة)(2/188)
Sumber: http://www.saaid.net/tarbiah/116.htm

Moral:

  1. Allah sentiasa ada bersama kita dan memerhatikan setiap amal perbuatan kita walau di mana kita berada dan dalam apa jua keadaan sekalipun.
  2. Berkata benar adalah sangat penting kerana ia merupakan sifat mukmin sejati.
  3. Iman yang tinggi akan membantu kita dalam menghadapi godaan-godaan dunia.(harta benda, hawa nafsu, dan lain-lain)