"Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah."

meh join ucu nk?

Friday, 22 July 2011

cm ne ni??ucu dah kene virus rindu

‎(¯`v´¯)
`·.¸.·´`·.¸.¸¸.•*¨¨*•.¸¸❤`·.¸.​¸¸.•*❤
~► بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ 

‎(¯`v´¯).•¨`*♫ ✿ ܓ(。◕‿◕。)
`•.¸.•´ sabarlah dalam bersabar

“Jika benar cinta itu kerana ALLAH,
Maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH ,
Kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH,
Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan,
Serahkan rasa yang tiada sanggup dijadikan halal itu pada Yang Memberi dan Memiliki-NYA,
Biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya.”

>> ceh..jiwang lak kan <<

>> nk taw ucu rindu kat sape x? <<

>> yok terjah  << 


*******
*******
*******
*******
*******
*******
*******
*******
*******
*******
*********
********
*******
******
*****
****
***
**
*



Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

"Apabila datangnya malam pertama Ramadan, diikatlah segala jin dan syaitan yang jahat serta ditutup pula pintu neraka, dan tiada dibuka walaupun satu pintu neraka. Akan dibuka pintu syurga. Pada setiap malam akan ada malaikat yang menyeru "Wahai manusia yang inginkan kebaikan, bersegeralah kamu. Wahai manusia yang inginkan kejahatan, berhentilah kamu dan bagi Allah orang yang dibebaskan dari api neraka."

Sabda Rasulullah SAW lagi yang bermaksud:

"Umatku diberi Allah setiap Ramadan lima perkara yang tidak diberikan kepada umat sebelumnya iaitu: bau mulut orang yang berpuasa lebih harus di sisi Allah daripada bau kasturi. Malaikat memohon ampun untuk orang yang berpuasa hingga waktu berbuka. Syaitan dibelenggu sehingga mereka tidak bebas seperti biasa." (Hadis riwayat Abu Hurairah)

============== >> << ==================

ramai manusia sangka yang dia telah berbuat baik didunia,
tapi akhirat kelak dia dikejutkan oleh azab yang tidak pernah
mereka sangkakan .
Sebabnya mudah , bila mereka berbuat baik , tidak tercalit 
rasa cinta pada keikhlasan .

menanti Ramadhan , bulan keikhlasan, bulan penyuburan cinta pada TUhan




17 comments:

sis eiyan azian said...

hehehe.. xlama lg bulan ramadhan... x sabar juga ni rasanya..huhu :)

ucu keyna said...

sis eiyan >> moge kite ditemukan dgn ramadhan taun ni ^_^

sis eiyan azian said...

ucu keyna : ya... amin.. :))

apek poyo said...

rasa mcm esok pula nak pose..huhu

ucu keyna said...

apek poyo >> best la klu cm 2 :)

M.E Z.A.F.I.R.A.H said...

zaa bersedia nak tunggu kunjungan Ramadhan... =)

jehanfrhin said...

ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna.. agar dapat ku lalui dengan sempurna.. Marhaban ya Ramadhan :)

ABG ISZ said...

Ramadhan menjelma semula lagi seminggu. Tolong undi rakan blogger kita

http://www.mialiana.com/2011/07/perlukan-undian-anda-untuk-logo-mrt-ini.html

ucu keyna said...

M.E Z.A.F.I.R.A.H >> bgs2 ^_^

ucu keyna said...

jehanfhrin >> ahlan ya ramadhan :)

ucu keyna said...

abg isz >> inshaAllah :)

Faizal Ismail said...

ramadhan ; BULAN KEKASIH

ZouL said...

hehe..ramadhan nanti nak buat kad ucapan ramadhan lah.. :D

Khairil said...

tak sabar nak menanti ramadhan...

ucu keyna said...

adek faizal >> ^________6

ucu keyna said...

zoul >> sile2..nnti pos kat ucu k :)

ucu keyna said...

akhi khairil >> btol3 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kisah ibnu umar dan pengembala kambing

Ini post melekat..xleh nk cabot2 dah…

Nk post terbaru..meh scroll ke atas..

Moge ade manfaat ^_^

Pada suatu hari yang sangat panas, Ibnu Umar keluar bersama dengan seorang kawannya. Di dalam perjalanan, mereka bertemu dengan seorang pengembala kambing di padang pasir. Pengembala tersebut sedang berpuasa. Ibnu Umar terkejut dengan kewarakan pengembala tersebut, sanggup berpuasa di kala cuaca panas sebegitu.

Ibnu Umar ingin menguji kewarakan pengembala tersebut.

Ibnu Umar: Apa pandanganmu jika aku membeli seekor kambing gembalaanmu, dan aku memberinya kepadamu untuk dimakan dagingnya?
Pengembala: Kambing-kambing ini bukan kepunyaanku, aku hanya mengembalanya sahaja. Ini adalah kepunyaan tuanku.
Ibnu Umar: Katakan sahaja kepada tuanmu bahawa kambing itu telah dimakan serigala.

Pengembala tersebut menunjukkan jarinya ke langit lalu bertanya: “ Maka di manakah Allah?”

Ibnu Umar merasa kagum dengan pengembala tersebut, lalu meminta pengembala tadi membawanya berjumpa dengan tuannya. Ibnu Umar membebaskan pengembala tadi dari tuannya, membeli kambing-kambing tersebut dan menghadiahkan kambing-kambing tersebut kepada pengembala tadi.

Kisah ini ditulis oleh Ibnu Jauzi dalam kitabnya 'Safwatus Sofwah'(صفوة الصفوة)(2/188)
Sumber: http://www.saaid.net/tarbiah/116.htm

Moral:

  1. Allah sentiasa ada bersama kita dan memerhatikan setiap amal perbuatan kita walau di mana kita berada dan dalam apa jua keadaan sekalipun.
  2. Berkata benar adalah sangat penting kerana ia merupakan sifat mukmin sejati.
  3. Iman yang tinggi akan membantu kita dalam menghadapi godaan-godaan dunia.(harta benda, hawa nafsu, dan lain-lain)