"Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah."

meh join ucu nk?

Sunday, 10 April 2011

YaNa Yassin 1st Giveaway <(^_^<)

 Assalamualaikum teman-teman
Em..sblom g pade tajok entri,kat cni ucu nk kongsi sesuatu dengan teman-teman..
Mudah-mudahan ade manfaat pade semua

Petua Untuk Mudah Bangun Subuh

*Tidur awal sekitar 10 atau 11 malam supaya tidur anda mencukupi.
*Ambil wuduk sebelum tidur.
*Tanam azam di dalam diri untuk bangun awal.
*Baca surah Al-Mulk, tiga Qul dan doa sebelum tidur.
*Pasangkan niat; “Aku nak bangun pukul …. kerana Allah s.w.t.”
*Maafkan semua orang sebelum tidur.
*Elakkan makan makanan berat sebelum tidur.
*Elak diri dari melakukan maksiat sebelum tidur.
*Gunakan jam loceng atau alarm di telefon bimbit untuk membantu anda. *Pastikan ia berkualiti.
*Minta tolong orang lain seperti ibu atau rakan untuk mengejutkan anda. *Mungkin minta mereka
simbahkan airatau urut ibu jari anda sekiranya masih sukar untuk bangun.


Ok...berbalik kite pade tajuk entri..
Toink..toink..
>> yeaaaa...ucu join GA lg..hehe <<
>> GA kali ni mudah je <<
>> mmg sgt2 lah mudah..hehe <<
>> betol..mudah kawan-kawan <<
>> hah..meh join ramai2 yok.. <<
>> ucu dah d tag oleh cik tuan tanah yg comey lg menawan tok join GA ni.. <<
>> peaceeeeeee <<
>> GA ni d wat adelah disebabkan...oleh kerana sebab itu..haha..ucu mlalot  <<
Nk tau lbih mendalam..meh g blog tuan puteri ni.

Syarat-syarat nye adelah....
Jeng..jeng..jeng....

* Letak banner nie dengan link kan ke Entri nie.
 

* Buat entri dengan tajuk YaNa Yassin 1st Giveaway

* Follow Blog nie ( senang nanti nak tau pasal GA nie )

* Tag 3 orang bloggers dan pastikan mreke tau yg diowg di tag taw
~ukhti scarlett's petals~
* Link kan Post Entri anda ke Bahagian komen dibawah entri ini.

Tarikh tutup 30 April 2011.
Sonang kan..hihi

2 comments:

YaNa YassiN said...

Terima kasih join kite nyer 1st GA

ucu keyna said...

syame2 kaseh..
moge ade rezeki utk ucu^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kisah ibnu umar dan pengembala kambing

Ini post melekat..xleh nk cabot2 dah…

Nk post terbaru..meh scroll ke atas..

Moge ade manfaat ^_^

Pada suatu hari yang sangat panas, Ibnu Umar keluar bersama dengan seorang kawannya. Di dalam perjalanan, mereka bertemu dengan seorang pengembala kambing di padang pasir. Pengembala tersebut sedang berpuasa. Ibnu Umar terkejut dengan kewarakan pengembala tersebut, sanggup berpuasa di kala cuaca panas sebegitu.

Ibnu Umar ingin menguji kewarakan pengembala tersebut.

Ibnu Umar: Apa pandanganmu jika aku membeli seekor kambing gembalaanmu, dan aku memberinya kepadamu untuk dimakan dagingnya?
Pengembala: Kambing-kambing ini bukan kepunyaanku, aku hanya mengembalanya sahaja. Ini adalah kepunyaan tuanku.
Ibnu Umar: Katakan sahaja kepada tuanmu bahawa kambing itu telah dimakan serigala.

Pengembala tersebut menunjukkan jarinya ke langit lalu bertanya: “ Maka di manakah Allah?”

Ibnu Umar merasa kagum dengan pengembala tersebut, lalu meminta pengembala tadi membawanya berjumpa dengan tuannya. Ibnu Umar membebaskan pengembala tadi dari tuannya, membeli kambing-kambing tersebut dan menghadiahkan kambing-kambing tersebut kepada pengembala tadi.

Kisah ini ditulis oleh Ibnu Jauzi dalam kitabnya 'Safwatus Sofwah'(صفوة الصفوة)(2/188)
Sumber: http://www.saaid.net/tarbiah/116.htm

Moral:

  1. Allah sentiasa ada bersama kita dan memerhatikan setiap amal perbuatan kita walau di mana kita berada dan dalam apa jua keadaan sekalipun.
  2. Berkata benar adalah sangat penting kerana ia merupakan sifat mukmin sejati.
  3. Iman yang tinggi akan membantu kita dalam menghadapi godaan-godaan dunia.(harta benda, hawa nafsu, dan lain-lain)