"Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah."

meh join ucu nk?

Monday, 25 July 2011

(^_pus..pus..meawwwww✿♥

(¯`v´¯)
`·.¸.·´`·.¸.¸¸.•*¨¨*•.¸¸`·.¸.​¸¸.•*
~► بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ 




MEMBEZAKAN KUCING SEBENAR DENGAN KUCING JELMAAN JIN



(Surah Yassin, Ayat 9)
O/
/▌
/.\
████
╬╬
╬╬

╬╬\O
╬╬/▌
╬╬//
╬╬
╬╬
╬╬

╬╬\O
╬╬/▌
╬╬/.\
█████



Ayat tersebut boleh dijadikan sebagai doa pelindung sama ada untuk melindungi diri, keluarga atau harta. Semasa membaca perkataan "sadda" yang bermaksud benteng/dinding, bayangkan perkara yang ingin dilindungi itu dibentengkan oleh benteng yang sangat hebat. Petua ni diambil dari rancangan Tanyalah Ustaz di TV9 yang membicarakan topik sihir. beliau merupakan seorang pengamal perubatan Islam.


Selain tu nak kongsi jugak mengenai ciri-ciri kucing jelmaan jin yang dikongsi dalam perbincangan tersebut:

(✿◠‿◠) Berwarna hitam.

(✿◠‿◠) Petua untuk membezakan kucing sebenar dengan kucing jelmaan jin, perhatikan pada mata kucing tersebut sama ada berkelip atau tidak. Sekiranya berkelip, maka itu adalah kucing sebenar. Jika tidak, itu adalah kucing jelmaan jin.

(✿◠‿◠)Cara mudah untuk membuatkan mata kucing tersebut berkelip, pegang kepala kucing kemudian garu/usap di bawah leher/tengkuk kucing tersebut. Kucing sebenar pasti akan berkelip matanya 
sekiranya ia diperlakukan sebegitu, manakala kucing jelmaan jin tetap tidak akan menutup matanya (berkelip).

(✿◠‿◠) Jika kucing tersebut adalah jelmaan jin, suruh kucing itu keluar dalam cara apa sekalipun.





`·.¸.·´`·.¸•*¨¨ ❤`·.¸.¸¸.•*❤


Orang berpengalaman belum tentu pintar, namun orang pintar pasti berpengalaman.

25 comments:

zul permatang badak said...

kucing saya..banyak kaler...kucing betul...

ucu keyna said...

alhi zul >> hehe..kucing sgt comel kan :)

dill said...

time kasih ucu comel :)

dill.

ZouL said...

bahay gak kan kalau terbela kucing jin ni..adesss

ucu keyna said...

kak dill >> same kaseh kak ^_^

ucu keyna said...

zoul >> 2 la kite kne hati2 :)

caliph shuriken said...

nice sharing ^^

ucu keyna said...

caliph >> ^_________^

Ct Aja said...

wah biasa kucing jelmaan wrna itam kan..hi3..good info..

sy xjmpa la button follow @ chat..

ucu keyna said...

ct aja >> follow ade d kiri atas :)
chat d kanan tepi ^^,..tgh bermasalah cket 2 :)maaf

cunndaa said...

doa tu bgs diamalkan utk menjaga barang2, rumah...

cunndaa selalu baca doatu semasa tinggalkan kenderaan dan tinggalkan rumah.

semasa ade polis kan depan mata pun baca...=)
sbb takut polis..hehehee.

ucu keyna said...

kak cunndaa >> hehe..klaka la akk ni :)

Semut Senyum said...

BARU CIK SEMUT TAHU.. terima kasih kongsi pasal kucing ni. kalau cik semut jumpe kucing pun, kdg2 seram!

ucu keyna said...

semut senyum >> hehe..seram ek?

nurani said...

btl ke ni wak..adehh..tkt lak nak try..huhuhuh

ucu keyna said...

nurani >> inshaAllah btol..sbb ni perkongsian dpd pngamal prubatan :)

Nizam Ijam said...

info yang baik... :)



” Nizam Ijam Dot Com”

syrupmasin said...

petua mata kelip2 tuh pernah guna :D

apek poyo said...

tak tanyo pulak apo pasl kucing warna hitam je jd jelmaan..huhu

ucu keyna said...

syrupmasin >> tol kan..hehe :)

ucu keyna said...

apek poyo >> sbb,spt yg kite sume tau..bnde jahat akn dikaitkan ngan wane itam..hehe..tol x?

✿ cik pieQa ✿ said...

info menarik . tak penah tau pon sebelum ni. yang saya tau, kalau kucing hitam tu jelmaann dot dot dot. jadi, asal nampk kcing hitam je, saya yang pecut lari.hee~

diana said...

terima kasih..
akak baru tau ni..

ucu keyna said...

cik pieqa >> hehe..ade2 je :)

ucu keyna said...

kak diana >> same2 kak.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kisah ibnu umar dan pengembala kambing

Ini post melekat..xleh nk cabot2 dah…

Nk post terbaru..meh scroll ke atas..

Moge ade manfaat ^_^

Pada suatu hari yang sangat panas, Ibnu Umar keluar bersama dengan seorang kawannya. Di dalam perjalanan, mereka bertemu dengan seorang pengembala kambing di padang pasir. Pengembala tersebut sedang berpuasa. Ibnu Umar terkejut dengan kewarakan pengembala tersebut, sanggup berpuasa di kala cuaca panas sebegitu.

Ibnu Umar ingin menguji kewarakan pengembala tersebut.

Ibnu Umar: Apa pandanganmu jika aku membeli seekor kambing gembalaanmu, dan aku memberinya kepadamu untuk dimakan dagingnya?
Pengembala: Kambing-kambing ini bukan kepunyaanku, aku hanya mengembalanya sahaja. Ini adalah kepunyaan tuanku.
Ibnu Umar: Katakan sahaja kepada tuanmu bahawa kambing itu telah dimakan serigala.

Pengembala tersebut menunjukkan jarinya ke langit lalu bertanya: “ Maka di manakah Allah?”

Ibnu Umar merasa kagum dengan pengembala tersebut, lalu meminta pengembala tadi membawanya berjumpa dengan tuannya. Ibnu Umar membebaskan pengembala tadi dari tuannya, membeli kambing-kambing tersebut dan menghadiahkan kambing-kambing tersebut kepada pengembala tadi.

Kisah ini ditulis oleh Ibnu Jauzi dalam kitabnya 'Safwatus Sofwah'(صفوة الصفوة)(2/188)
Sumber: http://www.saaid.net/tarbiah/116.htm

Moral:

  1. Allah sentiasa ada bersama kita dan memerhatikan setiap amal perbuatan kita walau di mana kita berada dan dalam apa jua keadaan sekalipun.
  2. Berkata benar adalah sangat penting kerana ia merupakan sifat mukmin sejati.
  3. Iman yang tinggi akan membantu kita dalam menghadapi godaan-godaan dunia.(harta benda, hawa nafsu, dan lain-lain)