"Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah."

meh join ucu nk?

Wednesday, 23 March 2011

23 hari tumbesaran \(o_0)/

Ntah pape je tajuk en3 kali ni..
Hehe..
Saje je 2..
Xde pape yg mnarik pon…

Cme nak kate,blog ana ni dah berusie 23 hari..
Wihuuuuuuuuuuu..
Apepon,disebalik kegemberiaan,kite sume prlu beringat-ingat (^_^)v
ni de cket renungan....tok share besame

Alhamdulillah kan kawan2..kite masih mampu bnafas ngn percume…
Tanpa dapat bil untuk charge setiap udara yang disedut.
Nikmat pernafasan ini free of charge..
Syukur sgt pd Allah..
Kwn2 cbe la byangkan,klulah stiap pnafasan kite ni Allah mtk bayaran..cm ne kan?
Msti kite sume x snggup nk hidup..

Sbenanye, kite mesti bayar la kwn-kwn, dgn cara selalu berterima kasih dan bersyukur kepada NYA..
Slain 2, slalu wat amal ibadah kepada allah swt.....
Mudah je..x payah kua duit berjuta-juta-juta...


Abes da cite td,tukaq cita lak..hehe
Sbenanye,ana nk raikan la sahabat2 ana sume kan..
Yela..dah hari ke 23 tumbesaran blog ni..hehe..
Alhamdulillah ana dah de 100 follower tok arini..
Sape yg bertuah 2..
Meh kite tngok
Ni la org yg b’tuah 2..
.
Meh terjah blog beliau
http://nardnerd.blogspot.com

K la..sampai cni je nk celoteh..

 Sblum tinggalkan en3 kali ni,ana nk bg cket Takzirah lah..bole?

>>berfikir itu adalah kurniaan allah yg pling bernilai.....jika kita berfikir untuk allah,maka hebatlah kita tetapi jika kita berfikir semata mata kerana keseronokan dunia ,maka rugilah kita..
 wallahu a'lam :)

1 comment:

NARDtheNERD said...

eheee. ada muka i.
:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kisah ibnu umar dan pengembala kambing

Ini post melekat..xleh nk cabot2 dah…

Nk post terbaru..meh scroll ke atas..

Moge ade manfaat ^_^

Pada suatu hari yang sangat panas, Ibnu Umar keluar bersama dengan seorang kawannya. Di dalam perjalanan, mereka bertemu dengan seorang pengembala kambing di padang pasir. Pengembala tersebut sedang berpuasa. Ibnu Umar terkejut dengan kewarakan pengembala tersebut, sanggup berpuasa di kala cuaca panas sebegitu.

Ibnu Umar ingin menguji kewarakan pengembala tersebut.

Ibnu Umar: Apa pandanganmu jika aku membeli seekor kambing gembalaanmu, dan aku memberinya kepadamu untuk dimakan dagingnya?
Pengembala: Kambing-kambing ini bukan kepunyaanku, aku hanya mengembalanya sahaja. Ini adalah kepunyaan tuanku.
Ibnu Umar: Katakan sahaja kepada tuanmu bahawa kambing itu telah dimakan serigala.

Pengembala tersebut menunjukkan jarinya ke langit lalu bertanya: “ Maka di manakah Allah?”

Ibnu Umar merasa kagum dengan pengembala tersebut, lalu meminta pengembala tadi membawanya berjumpa dengan tuannya. Ibnu Umar membebaskan pengembala tadi dari tuannya, membeli kambing-kambing tersebut dan menghadiahkan kambing-kambing tersebut kepada pengembala tadi.

Kisah ini ditulis oleh Ibnu Jauzi dalam kitabnya 'Safwatus Sofwah'(صفوة الصفوة)(2/188)
Sumber: http://www.saaid.net/tarbiah/116.htm

Moral:

  1. Allah sentiasa ada bersama kita dan memerhatikan setiap amal perbuatan kita walau di mana kita berada dan dalam apa jua keadaan sekalipun.
  2. Berkata benar adalah sangat penting kerana ia merupakan sifat mukmin sejati.
  3. Iman yang tinggi akan membantu kita dalam menghadapi godaan-godaan dunia.(harta benda, hawa nafsu, dan lain-lain)