"Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah."

meh join ucu nk?

Monday, 9 May 2011

ucu keyna join "CONTEST SAYANGI IBU ANDA" -part 2-

♥♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸*'*¸.•'´¯) ¸.•'´ ¯)♥♥
✿¸.•❤••❤•بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •❤••❤•.¸✿ 


SABAR ITU IMAN 
░░░░(¯`♥´¯)░░
░░░(¯`♥´¯)░░░
░░(¯`♥´¯)░░░░
░(¯`♥´¯)░░░░░
(¯`♥´¯)░░░░░░

DUIT BUKAN KAWAN
░(¯`♥´¯)░░░░░
░░(¯`♥´¯)░░░░
░░░(¯`♥´¯)░░░
░░░░(¯`♥´¯)░░
░░░░░(¯`♥´¯)░

DUNIA HANYA PINJAMAN
░░░░(¯`♥´¯)░░
░░░(¯`♥´¯)░░░
░░(¯`♥´¯)░░░░
░(¯`♥´¯)░░░░░
(¯`♥´¯)░░░░░░

MATI TAK BERTEMAN !!
░(¯`♥´¯)░░░░░
░░(¯`♥´¯)░░░░
░░░(¯`♥´¯)░░░
░░░░(¯`♥´¯)░░
░░░░░(¯`♥´¯)░
MAK KU SEORANG YG BUDIMAN
░░░░(¯`♥´¯)░░
░░░(¯`♥´¯)░░░
░░(¯`♥´¯)░░░░
░(¯`♥´¯)░░░░░
(¯`♥´¯)░░░░░░
SLAMAT ARI MAK ADEK UCAPKAN ^_^

mak.......
mak la org yg paling adek sayang stlah Allah dan rasul....

cket info pasal mak
❤ nama : Pn Hajah Sety Sekmah @ Siti Salemah bte Haji Ya'cob
  ❤ trade mark : biase sgt eh die
❤ pnggilan  : mak,atok saim,mak ngah
❤ umo : 2011 = 64 taun
❤pekerjaan : domestic engineer
❤ status : ibu tunggal
  
kawan-kawan denga x lgu yg de kat blog ucu ni..
klu d tatap lirik ni..
ia sgt bermakna..sgt memberi mesej yg mendalam..
klu ucu dah tuka lgu len,kawan2 leh la search ek..
lagu dari kump far east..tajuknye azimat bonda ^_^

sbenanye,pade ucu...ari2 adelah ari ibu..
tol x kwn2?
stiap ari kite kne raikan mak kite,ibu kite,mama kite,umi kite,mummy kite n so on..
sbb pe?
sbb mreke dah terboyot-boyot perot bawak kite ke hulur..ke hilir slame 9 bulan 10 hari..
bayangkan lah..
sgt penat taw kawan-kawan..
klu kite sndrik la..bru je wat sesuatu yg berat,dah mngeluh..
mcm2 kate kua..ye x?hehe
bayangkan mak kite..
ish..sgt besa pngorbanan mak kite kan..

klu nk ikotkan..sgt bnyk nk cite pasal mak ucu ni..
uish..mcm2 nk d kongsikan..
tp klu pnjg2 sgt pon..kawan2 bkn nk bace..tol x?hehe

cme ucu nk kate,ucu sgt tabik kat mak..
mak sgt tabah..mak sgt kuat..mak sgt power..
org pnah baling taik kat mak..tapi mak balas bunge..
dan akhirnye,alhamdulillah org yg bling taik 2 diberi hidayah oleh Allah dan dah brubah jdik elok prangai..
ucu sgt bersyukur..
mcm2 mak trime dugaan..mak mmg sgt kuat..
mak mampu troskan perjuangan wlupon arwah bapak dah lame pergi menyahut seruan Ilahi..
ucu sangat saloooooooooooooot same mak..
haishhhhh..
tp ucu ni seorang yg nakal dan degil..
slalu wat mak marah..
scare jjurnye mmg ucu xde niat pon nk wat mak terluke..
tp ucu pon x tau la..
mngkin sbb ucu anak yg bongsu (kawan2,de kaitan ke?)
bkn pe..sbenane...
ucu dlm 1 ari 2,xleh x dnga mak membebel...cm x smpurne idop..
ucu mmg ske carik pasal..
hehe..sgt jahat kan ucu ni..
klu mak dah bebel 2,bru ucu bsemangat nk wat keje..
mak pon mmg dah tersangat la masak ngn prangai ucu ni..
smpai mak akan ckp cm ni, "biase sgt eh die..tnggu kakak2 kau marah,bru nk wat 
keje..dek,kau 2 dah besa..cbe la jgn crik pasal..ske sgt diri 2 kne marah"
sampaikan sume dfamili ucu mmg dah yau yg ucu ske carik pasal tok kne marah..hehe
tp..mak ttap x ptus ase nk ubah ucu..
bile mak dah tau yg ucu ni xske kne banding2 ngn org len,asal ucu mls nk wat sesuatu ke..
@ ape2 je la kan..mak saje je akn bandingkan ucu ngan sesape..
bndingkan ngn akk ucu ke..sdare ucu ke..kengkawan ucu ke..
ish..geram ucu bile ucu d bandingkan..
then,bg membuktikan ucu lbih hebat dpd org yg mak bandingkan..ucu akn cpt2 wat pkare 2 ngn segere dan sebaik mungkin..
pas 2 mak akn tergelak-gelak jek..hehe..
mak dah paham sgt dah prangai anak-anak mak ni hah..

pkare yg mak paling x suke adelah bile anak2 die lmbt solat..
contohnye ucu la kan..

mak : adek,dh solat?
ucu : lom mak..jap lg
mak : skarang...dh pkul bape 2..
ucu :ye2..jap jek..jap jekk..nk abes dah cite ni..
mak : sakinahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..
ucu : <tnpe pdulikkan tb lg bedezup g bgn solat..tkot mak marah..hehe>

lg 1,mak ske cpat2 kan waktu kalau kjot anak-anak mak..
akk ucu slalu tertipu..
hehe..
mak sgt ske mengusik..

rasenye stakat 2 la yg ucu nk cerite..
klu nk tau lbih lnjut,leh ym ucu..
tok pompuan je la taw..hihi

skang,ucu nak tag kawan-kawan lak..
jeng..jemg..jeng..

>> dan tok sume kawan-kawan ucu yg nak join kontest ni,
yok ke blog ukhti zyla

jgn risau..xde part2 pon sbenanye pade kawan2 yg nak join..ucu je saje nk wat..hehe


ayat power mak tok ucu..
sampai bile2 ucu x kan lpe ayat ni :


♥♫•¸.•´¯`•.♥¸•´¯`•.♥•´¯`•.♥•♪♫♥¸•´¯`•.♥•´¯`•.♥•♪♫♥♫•¸.•´¯`•.
Muslimah itu ANUGERAH terindah Dari Allah,,Dia lembut tapi tidak lemah,mempesona tapi tetap bersahaja,dia menjaga akhlak & kemuliaanye.Dia Istimewa dari Wanita Lainnye..Ilmunya telah mengangkatnye menjadi permata TERINDAH di Dunia.Semoga dia itu adalah kita dek..insyaAllah..(ayat ni mak bace dlm buku ape ntah..mak kongsi ngan ucu)pas 2 mak  ckp,bia la xde llaki pikat adek skrang ni..mak x kesa..sebab,adek dah berjaye kawal nafsu dan jage amanah Allah  dpd ternode dgn pujuk rayu llaki..yakinlah dik,jodoh pertemuan ajal maut,Allah dah tntukan tok adek..mak bangge ade anak mcm adek..wlupon degil,nakal,keras kepale..tapi adek ttap kuat tok lawan sume 2 wlupon tlalu payah wat adek..mak yakin dgn adek..INGAT, adek dah xde bapak..tp,jgn lpe ape yg pnah bapak ckp kat adek..klu mak yg dah tue leh ingt ape psan arwah bapak kau..x kn adek dah lpe..berdikari dek,,berdikari..klu mak dah xde nnti cmne?
♥♫•¸.•´¯`•.♥¸•´¯`•.♥•´¯`•.♥•♪♫♥¸•´¯`•.♥•´¯`•.♥•♪♫♥♫•¸.•´¯`•

p/s >> tok nk tau kisah sebelumnye,sile ke kat part 1


9 comments:

Aeekawa said...

thx sebab tag ucu :) .. gluck..

ukhti syikin said...

sedihnya keyna :(

ucu keyna said...

kak cikin >> hehe..xmo la kak

tiefazatie said...

full sdh smix kmu..hihi

ukhti syikin said...

owner blog mmg nampak.. untuk remove verification.. keyna klil setting >> comment >> Show word verification for comments? >> klik no ....

untuk yg approval tu.. keyna tengok kat atas Show word verification for comments? ... ada perkataan comment moderation.. keyna klik always :)

ukhti syikin said...

testing2 :)

ukhti syikin said...

bagus2.. comei2.. pandai2..

@tiF said...

sob3. bru terbc ucu nye. bz sket

@tiF said...

thnks ucu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kisah ibnu umar dan pengembala kambing

Ini post melekat..xleh nk cabot2 dah…

Nk post terbaru..meh scroll ke atas..

Moge ade manfaat ^_^

Pada suatu hari yang sangat panas, Ibnu Umar keluar bersama dengan seorang kawannya. Di dalam perjalanan, mereka bertemu dengan seorang pengembala kambing di padang pasir. Pengembala tersebut sedang berpuasa. Ibnu Umar terkejut dengan kewarakan pengembala tersebut, sanggup berpuasa di kala cuaca panas sebegitu.

Ibnu Umar ingin menguji kewarakan pengembala tersebut.

Ibnu Umar: Apa pandanganmu jika aku membeli seekor kambing gembalaanmu, dan aku memberinya kepadamu untuk dimakan dagingnya?
Pengembala: Kambing-kambing ini bukan kepunyaanku, aku hanya mengembalanya sahaja. Ini adalah kepunyaan tuanku.
Ibnu Umar: Katakan sahaja kepada tuanmu bahawa kambing itu telah dimakan serigala.

Pengembala tersebut menunjukkan jarinya ke langit lalu bertanya: “ Maka di manakah Allah?”

Ibnu Umar merasa kagum dengan pengembala tersebut, lalu meminta pengembala tadi membawanya berjumpa dengan tuannya. Ibnu Umar membebaskan pengembala tadi dari tuannya, membeli kambing-kambing tersebut dan menghadiahkan kambing-kambing tersebut kepada pengembala tadi.

Kisah ini ditulis oleh Ibnu Jauzi dalam kitabnya 'Safwatus Sofwah'(صفوة الصفوة)(2/188)
Sumber: http://www.saaid.net/tarbiah/116.htm

Moral:

  1. Allah sentiasa ada bersama kita dan memerhatikan setiap amal perbuatan kita walau di mana kita berada dan dalam apa jua keadaan sekalipun.
  2. Berkata benar adalah sangat penting kerana ia merupakan sifat mukmin sejati.
  3. Iman yang tinggi akan membantu kita dalam menghadapi godaan-godaan dunia.(harta benda, hawa nafsu, dan lain-lain)