"Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah."

meh join ucu nk?

Friday, 15 April 2011

toink..toink..akhi BEN ASHAARI GEGAR LAGI ^^,

Wah..
Geger (bahase jawe) rasenye nk join segmen ni..
Hehe..
First  time kot join segmen..
Segmen dpd akhi ben ashaari plak 2..
Akhi ben ni kan femes orgnye..
Mudah je segmen ni..
2 yg ana nk join..
Sape2 nk join…
Meh terjah…
Klik kat gmba ni ek..

image

Em,di kesempatan ini dan d kesempatan itu..haha
Ana nk ucapkan syukran manyak-manyak kat ukhti  anisa sbb beliau dah menjadi follower ana yg ke 400 ^^,


Yok terjah blog beliau
Meh klik kat SINI

p/s >> setiap apa yang brlku pde kita sme ada baik atau sebaliknya,,
ada pnyelesian dan ada hkmahnye...
ingat lh sentiasa ketika kalian masih hidup didunia yg hnye pnjmn ini..
bhwa ALLAH sentiasa berada dgn kalian jika kalian msih brada d'jln-NYA,,,..
jika kita dbri dugaan itu sama erti kita sdg diuji oleh ALLAH..dan tndenye DIA msih sygkn kita...
semoga kita msih dpt ujian dri ALLAH...
aminnn...

11 comments:

JAMALUDDIN ABU BAKAR said...

gegar jgn x gegar..jom gegar Jamal balik..

BEN ASHAARI GEGAR LAGI

Dududu said...

salam ucu , terima kasih sebab bt prhrgaan tok anis sbb jd follower yg ke 400 . . sgt suke , hihi . salam ukhwah . blog ucu mmg byk mnfaat nya . sme2 la kte ingt mnggati okay . :)
keep in touch .

akutetapaku.com said...

hye...

gegar..gegar..gegar..!!!!
gegar d sini...
terbabOOOOOmmMMMM!!!!!

singgah2 la ek di http://akutetapaku85.blogspot.com/

ucu keyna said...

akhi jamal >> dah gegar dah ^^,

ukhti anis >> salam ukhuwwah juga :)

akutetapaku.com >> ok..ucu singgah ^_^

EJA said...

ssalam dah follow dan komen.. jom follow dan gegarkan blog eja pulak

http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-gegar-lagi.html

nurul afifah said...

heyt . dari segmen gegar !

kite satu group lha kawan . hee ;D

http://pipotgraphy.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-gegar-lagi.html

hayatunfadzila said...

salam perkenalan~...haaaa...jage2..nak gegarrrr ni
(^__^)~hehehe

http://hayatun-fadzila.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-gegar-lagi.html

Anak Ulu Cheka said...

assalam kasik gegar dari geng 9

Segmen : BEN ASHAARI GEGAR LAGI

ieda said...

gegar cni pulak dr geng 7...sudi2kan lah jenguk blog ida juge

Shaherah said...

hye hye..
Assalamualaikum.. ^_^
Salam perkenalan..
Shera dari kumpulan 2, datang sini nak gegar blog.. Boleh kan? Hehe..

Kalau free, singgah lar blog shera..
http://laluan-kehidupanku.blogspot.com/

Ly_Tulip said...

HAlo, Salam Gegaran: Sehari Seratos BLos menyambong misi nya menggegar kan kumpulan 7 setelah berjaya menawan kumpulan 1,2,3,4,5 dan 6... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kisah ibnu umar dan pengembala kambing

Ini post melekat..xleh nk cabot2 dah…

Nk post terbaru..meh scroll ke atas..

Moge ade manfaat ^_^

Pada suatu hari yang sangat panas, Ibnu Umar keluar bersama dengan seorang kawannya. Di dalam perjalanan, mereka bertemu dengan seorang pengembala kambing di padang pasir. Pengembala tersebut sedang berpuasa. Ibnu Umar terkejut dengan kewarakan pengembala tersebut, sanggup berpuasa di kala cuaca panas sebegitu.

Ibnu Umar ingin menguji kewarakan pengembala tersebut.

Ibnu Umar: Apa pandanganmu jika aku membeli seekor kambing gembalaanmu, dan aku memberinya kepadamu untuk dimakan dagingnya?
Pengembala: Kambing-kambing ini bukan kepunyaanku, aku hanya mengembalanya sahaja. Ini adalah kepunyaan tuanku.
Ibnu Umar: Katakan sahaja kepada tuanmu bahawa kambing itu telah dimakan serigala.

Pengembala tersebut menunjukkan jarinya ke langit lalu bertanya: “ Maka di manakah Allah?”

Ibnu Umar merasa kagum dengan pengembala tersebut, lalu meminta pengembala tadi membawanya berjumpa dengan tuannya. Ibnu Umar membebaskan pengembala tadi dari tuannya, membeli kambing-kambing tersebut dan menghadiahkan kambing-kambing tersebut kepada pengembala tadi.

Kisah ini ditulis oleh Ibnu Jauzi dalam kitabnya 'Safwatus Sofwah'(صفوة الصفوة)(2/188)
Sumber: http://www.saaid.net/tarbiah/116.htm

Moral:

  1. Allah sentiasa ada bersama kita dan memerhatikan setiap amal perbuatan kita walau di mana kita berada dan dalam apa jua keadaan sekalipun.
  2. Berkata benar adalah sangat penting kerana ia merupakan sifat mukmin sejati.
  3. Iman yang tinggi akan membantu kita dalam menghadapi godaan-godaan dunia.(harta benda, hawa nafsu, dan lain-lain)