"Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah."

meh join ucu nk?

Tuesday, 22 March 2011

remis..oh remis..\(^_^)/

Kwn2 knal x ngn remis?
Msti la knal kan..
Ana  je  ni kot yg jakon cket..
Bru taun ni mngenali ape itu remis..
N baru merasai kenikmatan remis itu..haha..
Kocik yo uponyo remis ni..
Em..
Ari  jumaat ari 2 (18/03/2011) adek2 junior ana g m’cari remis kat kolej..
mesti kwn2 plik kan..
carik remis kat kolej??????..
cm tipu je kan..
sungguh..ana x tipu..
Ha..btol..crik kat kolej..
Best kolej ana..
De pntai..
De remis..
Haha….promosi kolej lakk…huhu…
Em pas 2 dah mlm,nk masak la kn remis 2..
So,sbgai akk dlm umah 2,ana tlg la masak..
Antare yg kami masak adelah…


-->yg petame.........
remis masak sweet sour..huhu



-->pas 2 masak telur dadar plak...
ni pling klaka..bek2 nk wat telur dadar..jdik telo dah..dah..
nk tau sbb pe? kurang mnyk..x g bli mnyk ritu..
pas 2 adek bilik ana kate ..dah..dah.. la 2..wat telo hncur suda..hehe
ni hasilnye :)
>>>dpd yg ini...menjadik ni plak...
>>>haha..reject2...

-->resipi yg ke 3 adelah tomyam remis..
masak gne rice cooker je..
masak ala2 bujang g2..huhu
alamak..maap la..kabur plak..


dh solosai masak..kami pon mkn la same2


>>>>>>>>bg yg jakun mcm ana xtau ape 2 remis..
meh ana tunjuk kan..
ni la die...
taraaaaaaaaaaaaaaaa....
~~~nmpk je besau kek gambo ni..hakikatnye kocik yo~~~


-->pade fello yg lawat blog ana ni,tlg la jgn rampas tmpat masak yg kami sume bawak ye..
-->kami masak tok jimat..hehe

2 comments:

cik sakdi said...

oo name dia remis ke? kite panggel dia LALA je, main hentam je

ucu keyna said...

lala 2 die besa cket..
remis ni yg paling kecik skali..
tp remis ngn lala ni cm adek bradek la..
saiz je lain..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kisah ibnu umar dan pengembala kambing

Ini post melekat..xleh nk cabot2 dah…

Nk post terbaru..meh scroll ke atas..

Moge ade manfaat ^_^

Pada suatu hari yang sangat panas, Ibnu Umar keluar bersama dengan seorang kawannya. Di dalam perjalanan, mereka bertemu dengan seorang pengembala kambing di padang pasir. Pengembala tersebut sedang berpuasa. Ibnu Umar terkejut dengan kewarakan pengembala tersebut, sanggup berpuasa di kala cuaca panas sebegitu.

Ibnu Umar ingin menguji kewarakan pengembala tersebut.

Ibnu Umar: Apa pandanganmu jika aku membeli seekor kambing gembalaanmu, dan aku memberinya kepadamu untuk dimakan dagingnya?
Pengembala: Kambing-kambing ini bukan kepunyaanku, aku hanya mengembalanya sahaja. Ini adalah kepunyaan tuanku.
Ibnu Umar: Katakan sahaja kepada tuanmu bahawa kambing itu telah dimakan serigala.

Pengembala tersebut menunjukkan jarinya ke langit lalu bertanya: “ Maka di manakah Allah?”

Ibnu Umar merasa kagum dengan pengembala tersebut, lalu meminta pengembala tadi membawanya berjumpa dengan tuannya. Ibnu Umar membebaskan pengembala tadi dari tuannya, membeli kambing-kambing tersebut dan menghadiahkan kambing-kambing tersebut kepada pengembala tadi.

Kisah ini ditulis oleh Ibnu Jauzi dalam kitabnya 'Safwatus Sofwah'(صفوة الصفوة)(2/188)
Sumber: http://www.saaid.net/tarbiah/116.htm

Moral:

  1. Allah sentiasa ada bersama kita dan memerhatikan setiap amal perbuatan kita walau di mana kita berada dan dalam apa jua keadaan sekalipun.
  2. Berkata benar adalah sangat penting kerana ia merupakan sifat mukmin sejati.
  3. Iman yang tinggi akan membantu kita dalam menghadapi godaan-godaan dunia.(harta benda, hawa nafsu, dan lain-lain)